Kickstart my heart

Kickstart my heart

perjantai 4. huhtikuuta 2014

Viljami 1-vuotta

Tänään se suuri päivä vihdoin on, mun oma pikkumies täytti 1-vuotta! <3 Kliseistä kyllä, en tajua, miten nopeasti tää vuosi on mennyt.. Hassua, miten muistan kuin eilisen, sen päivän ja ensimmäisen yön kun Viljami syntyi. Muistan kuinka yhden aikaan yöllä mentiin osastolle synnytyssalista ja heti mut jätettiin yksin vauvan kanssa. Kaikki oli ihan uutta, en nukkunut koko yönä, eikä mulla ollut hajuakaan siitä, mitä mun ois pitänyt tehdä sille mun paidan sisällä nukkuvalle vauvalle.
Näin pieni rääpäle se vuosi sitten oli <3
Aamukierroksen hoitaja kysyi, oonko jo kerennyt vaihtaa vaipan ensimmäisen kerran ja nyt jälkeenpäin hävettää myöntää, ettei mulle tullut koko yönä edes mieleen että sille vauvalle pitäis ehkä vaihtaa vaippa.. :D Pikkuhiljaa ne rutiinit siitä tuli ja oppi käsittelemään sitä niinkin ihmeellistä asiaa, kun vauva. :)

Ensimmäiset viikot, tai oikeastaan ehkä jopa ensimmäiset kuukaudet meni aika sumun peitossa, valvottiin monia öitä, Viljami itki iltaisin ja öisin paljon, myönnän, että se oli raskasta, mutta aina muistutin itseäni siitä, että kyllä tää joskus helpottaa, ja niin se myös helpotti. Viime ajat on nukuttu jo paremmin, yhdellä tai kahdella heräyksellä, enkä enää edes muista, minkälaista oli herätä puolen tunnin välein.

Puolen vuoden jälkeen Viljamista alkoi olla päivisin jo vähän seuraakin ja nykyään meillä on jo leikkejäkin! Nykyään on kyllä kiva kun pystyy oikeesti tehdä jotain yhdessä, ja odotan innolla ens kesää, että saadaan olla paljon ulkona.

Niin se vaan kasvoi tuo pieni rääpäle isoksi, vuoden ikäiseksi pojaksi ja vauva vuosi on nyt virallisesti ohi. Mulla itsellä on tunteet aika ristiriitaisia, olen innoissani siitä, että pieni oppii joka päivä jotain uutta, mutta samalla mulla on usein tosi haikee olo, kuinka mun pieni vauva on jo niiiiin iso! <3
Ensimmäinen synttärilahja <3
Eilen ja tänään ollaan siivottu ja leivottu, huomenna sitten juhlitaan isosti ensimmäisiä synttäreitä. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti